Dagens körning

Tjenare,

Idag blev det ingen ridning utan vi tog utJoddy och selade honom och körde iväg en runda. Han var under första körningen ( i lördags) väldigt jobbig och stegrade eftersom han inte förstod vad jag ville.

Idag gick han på fint, travade på i högt tempo och höll sig imitten av vägen. Han hade verkligen roligt vilket syndes rejält... Mamma o Pappa fick också testa på att köra en stund, så han fick en go avskrittning.

Tog sen ut Pongo och lät honom nosa på vagnen, vilket gick jättebra.. drog även vagnen efter honom, inte för att jag ska köra honom utan mer för att vänja honom vid att dra saker bakom sig utifall att vi ska tolka i vinter!

Tog sedan ut Lola och skrittade en halv kilometer ungefär, sen travade vi lite grann. Måste bara berätta h8ur mycket hon verkligen ÄLSKAR att dra vagn, hon blir så pigg och glad så fort hon ser vagnen :D
Körde henne ca 2 kilometer varav lite galopp, i galoppen tänder honj till rejälvt och vill bara springa snabbare och snabbare! Grymt duktig är hon, och jag tror jag kommer köra mycket i sommar vilket  kan vara bra då hon tycker det är så kul, och vi då kan träna i backar vilket hon begöver :D

//ISSA




Kommentarer
Postat av: moa

vart har ni tagit vägen? :)

Svar: Hej!Jag är tillbaka igen! :) / Sofie
infrequent.blogg.se

2012-06-26 @ 21:40:15
URL: http://moaamnebrand.blogg.se
Postat av: Emma

Låter kul :) Ska köra in min cponny när vi fått tag på en rockard. Tror det också ska gå bra. :)
Varför slutade du på elevating? :) kram

2012-07-15 @ 09:46:45
URL: http://emmawaltersson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0